Někdo se zasměje a řekne:
Teoreticky bych měl trávit čas mezi golfovým hřištěm a mou jachtou, ale ve skutečnosti jsem dnes řídil svou firmu stejně tak, jak to dělám už více než 17let.
Doplníme otázku a zeptáme se, co jste tedy dnes dělali?
Odpověď by mohla znít:
Ráno jsme měli hodinu a půl poradu, musel jsem se dost rozčilovat, jelikož naši servisáci si minulý týden vzali dovolené mimo harmonogram a vznikl strašný chaos. Potom jsem byl orodovat u největšího zákazníka, aby nám poslali peníze. Následně jsem šel do banky řešit kontokorent a měl jsem pracovní oběd s nadějným klientem. Po obědě jsme řešili, které platby by měly jít jako první a potom jsem měl krátké setkání s šéfem prodeje, jelikož naši prodejci podle mě příliš vysedávají ve firmě. Potom byl u mě na koberečku šéf servisu a až v podvečer jsem se dostal ke 150ti nepřečteným emailům.
xxx
Pokud váš den vypadá podobně, jak je napsáno výše, tak máme jasný verdikt. V podstatě jste z majitelských povinností neřešili NIC. Mohli bychom klidně říci, že povinnosti majitele jsou velmi často zanedbávány, jelikož majitelé jsou velmi často řediteli svých podniků a musíme velmi důrazně připomenout, že šéf ≠ majitel. To, že to dělá tatáž osoba ještě neznamená, že jsou ty povinnosti stejné.
Ještě něco bychom měli říci. Pokud jste skutečně dělali to, co uvádíme výše, tak i šéfem jste byli jen na 20%.
Dotýkáme se dost závažného tématu, ve kterém má hodně majitelů a šéfů závažné otazníky.
Co přesně by měl dělat majitel? V čem se liší jeho práce od šéfovské práce? Co se stane, pokud nemá čas dělat pořádně tyto posty?
Na tyto a další otázky se pokusíme odpovědět v dalších příspěvcích tohoto blogu.
Autor: Pavol Timko, zakladatel Business Success
Autor: Pavol Timko, zakladatel Business Success
Bohužel spoustu majitelů si ty problémy "způsobuje" samo. Žijí v uzavřeném světě obestaveném neprostupnou zdí a ani dlouholeté zaměstnance s PROKAZATELNÝMI výsledky, které daleko převyšují jejich vlastní (např. když majitel ještě prodával) nepožádají o pomoc, ba co hůř nabídnutou pomocnou ruku odmítají.
OdpovědětVymazatNěkdy by se dalo říct konečné "komu není rady, tomu není pomoci" proč nás tedy někdo zaměstnává, když vlastně nic nechce, proč tedy majitel všechny nepropustí a nedělá to sám, když žije v přesvědčení (mylném) že vše dělá nejlépe a nikdo jiný by to nezvládl.
Majitelé by se měli v první řadě naučit odprostit od vlastního světa a nechat rozvíjet firmu i zaměstnance, kteří v konečném důsledku svojí prací firmu vlastně tvoří.
Na otázku "Co přesně by měl dělat majitel?" je jedna z odpovědí "Majitel by měl především důvěřovat svým zaměstnancům, které do firmy přijal a měl by chtít vidět výsledky". Že to valná většina majitelů nedělá je věc druhá.
Bohužel spoustu majitelů si ty problémy "způsobuje" samo. Žijí v uzavřeném světě obestaveném neprostupnou zdí a ani dlouholeté zaměstnance s PROKAZATELNÝMI výsledky, které daleko převyšují jejich vlastní (např. když majitel ještě prodával) nepožádají o pomoc, ba co hůř nabídnutou pomocnou ruku odmítají.
OdpovědětVymazatNěkdy by se dalo říct konečné "komu není rady, tomu není pomoci" proč nás tedy někdo zaměstnává, když vlastně nic nechce, proč tedy majitel všechny nepropustí a nedělá to sám, když žije v přesvědčení (mylném) že vše dělá nejlépe a nikdo jiný by to nezvládl.
Majitelé by se měli v první řadě naučit odprostit od vlastního světa a nechat rozvíjet firmu i zaměstnance, kteří v konečném důsledku svojí prací firmu vlastně tvoří.
Na otázku "Co přesně by měl dělat majitel?" je jedna z odpovědí "Majitel by měl především důvěřovat svým zaměstnancům, které do firmy přijal a měl by chtít vidět výsledky". Že to valná většina majitelů nedělá je věc druhá.
Pan Jakub Nedoma mi naprosto čte myšlenky...
OdpovědětVymazatA ještě lepší je, když "šéf" nedělá naprosto nic, řeší si svoje soukrommé věci a když přijde do firmy tak jen rozhází svoje povinnosti mezi pracovníky, kteří s tím nemají nic společného a neví co po nich šéf vlastně chce...