Manažerské strategie

Manažerské strategie

středa 15. prosince 2010

Povinnosti majitele

Plánování

Majitelé občas (nespravedlivě) zazlívají najatým manažerům, že nevěnují dost pozornosti plánování.

Šéfové musí samozřejmě plánovat kde co, ale jedna věc zůstává výsadou majitele: STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.


Můžeme klidně říci, že management je tak trochu o dosahování cílů, které stanovil někdo jiný, v našem případě zpravidla majitel. Vize, strategie, dlouhodobé cíle, to je úloha majitele.

Ať už dává majitel vize sám nebo získá někoho, kdo s ním tyto věci vymýšlí, stále je to povinnost majitele. Firma potřebuje nějaký pozitivní cíl, který stojí za to. I když vidíme často cíle ve formě: "Udělat zisk ve výšce x", je dost důležité, aby měla firma nějaký altruistický (nesobecký, nezištný) cíl, jinak řečeno - cíl by měl být spíše o užitečnosti vůči zákazníkům, než o prospěchu firmy. Tím neříkáme, že firma nemá mít prospěch, ale je lehčí vytvořit souhlas se zákaznickou veřejností (a se svými pracovníky), když řekneme, že chceme sloužit.

Cíle musí být v souladu s posláním firmy, i proto je potřeba, aby o nich rozhodoval ten, kdo udává hlavní směry, definuje postupy, technologie a produkty firmy.

Dalo by se o tom dlouho mluvit, ale řekněme si (pro někoho překvapivou) zásadu, že cíle má stanovit majitel. Když uděláte průzkum mezi zaměstnanci a zjistíte, že o cíli nevědí nebo se s ním neshodují, potom je to zodpovědnost majitele.

Udělejte s tím něco!

Autor: Pavol Timko, zakladatel Business Success

Žádné komentáře:

Okomentovat