Manažerské strategie

Manažerské strategie

středa 10. srpna 2011

Co produkujete

Základy plánování I.

Pokud se máme bavit o plánování, je třeba začít úplně od podlahy. I když se plánování zaobírá budoucností, nemůžete přitom vynechat zkoumání minulosti. Tyto řádky budou číst hlavně lidé, kteří už mají něco za sebou a první otázka, kterou by si měli položit je – co jsem úspěšně produkoval v minulosti? Co ode mě chtěli? Co ode mě kupovali?


Mluvíme o tématu produkt, to je to jediné, co se v tomto světě počítá. Výsledek, konečný produkt, odevzdané dílo. Ne úmysly, ne snaha, ne činnosti, ale jedině a výlučně produkt.

Když chcete plánovat, nutně musíte říct, co budete v rámci vaší aktivity produkovat, resp. co už v této chvíli produkujete. Bez přetrvávající produkce se nikam nedostanete. Marně by si slavný polárník Roald Amundsen stanovil cíl dosáhnout jižní pól, kdyby každý den neprošel stanovenou vzdálenost denní etapy.

Zbytečně sní sportovec o zlaté medaili, když není ochotný odtrpět a dokončit vždy každý trénink. Nebudete mít úspěšnou restauraci, pokud nedokážete hostům položit na stůl dobře uvařená chutná jídla, za která můžete zinkasovat tržby. 

Produkt je nějaká služba, nějaký výrobek, který musíte vyrobit, dokončit a dodat. Snaha se možná cení, ale nemilosrdné zákony ekonomiky říkají, že odměněný bude jen výsledek. Musí mít výbornou kvalitu, musíte jej dát do rukou konzumenta a jen tehdy to přispěje k dosáhnutí vašeho cíle, pokud za to obdržíte i výměnu, nejčastěji ve formě peněz.   
   
Ať už chcete dosáhnout jakékoliv mety v životě, vždy byste si měli klást otázku, co vlastně dokážete produkovat tak, že to uděláte až do konce a pro někoho to může být cenné. Za produktem se může skrývat mnoho činností, ale cení se až výsledek.

Vždyť už i slovo produkt v sobě skrývá tuto myšlenku. Latinské pro-ducere by se dalo přeložit i jako před-vést. Když si představíte hrnčířskou dílnu, tak tam někde vzadu mícháme suroviny, točíme hliněnou hmotu na hrnčířském kruhu, vypalujeme výrobky v peci, případně je ještě glazurujeme nebo zdobíme. Ale až když je všechno hotovo, až tehdy to můžeme všechno předvést vpředu na rušné ulici, kde zákazníci vytáhnou měšec a jsou ochotní platit.  

Pavol Timko, zakladatel Business Success

Žádné komentáře:

Okomentovat